Isnin, 9 April 2012

Driver Shuttle X FS51G

Hari ini aku baiki komputer buruk dari unit Rekod.Masalahnya bila on dia tak keluar apa-apa kat screen.Jadi aku susperk RAM,Terus tukar RAM dan komputer boleh ON.Menariknya komputer ini kecil molek dan padat dengan komponen-komponen didalamnya.


PC ni kiranya dah ketinggalan zaman,masih pakai windows 98,orang dah ke bulan ke bintang tapi kita masih pakai benda buruk ni.


Masalah yang timbul setelah aku Format PC ini dan masukkan windows xp profesional sp3 adalah driver untuk Display Card serta Audio windows tidak menginstall secara automatik.

Cari punya cari aku dapatlah spesifikasi PC ini adalah :

Mainboard :    Shuttle FS51
Chipset :    SiS 651
Processor :    Intel Pentium 4 @ 2400 MHz
Network Card :    Realtek Semiconductor RT8139 (A/B/C/810x/813x/C+) Fast Ethernet Adapter
Device Audio :    SiS7012 Audio Codec
Manufacturer :    Phoenix Technologies, LTD
Version :    6.00 PG
Date :    12/17/2002  (mm/dd/yyyy)
Address :    0x0 on 256 KB
Copyright :    Copyright (C) 2002, Phoenix Technologies, LTD
Motherboard ID :    12/17/2002-SiS-651-6A6IXH2CC-00
OEM Signature :    (FS51SB0C) SIS 651(B0) + 962(B1)
DMI Version :    2.2

Nak dijadikan cerita try cari-cari driver dia dalam web Shuttle.com tapi tak jumpa sebab pc ni dah ditelan zaman kot.Belek CD-cd lama kat ofis driver Display card jumpa dn boleh install.Display kad dia senang nak cari problemnya audio yang susah nak cari walaupun dalam web shuttle.com.

jadi aku dapatlah driver audio dari URL ini : softpedia


Bawah ni aku upload la snapshot berkaitan dengan pc ni untuk kegunaan masa depan...

add/remove program

Tiada ulasan: