Khamis, 1 November 2012

Bagaimana update Sony Ericsson WT19i v2.3 (Gingerbread) kepada ICS 4.0

Bagi pemilik Sony Ericsson WT19i android version v2.3(Gingerbread) yang sudah bosan menggunakan versi lama ini mereka boleh bertukar kepada Android 4.0 Ice Cream Sandwich(ICS).

Pihak Sony Ericsson telah mengeluarkan version 4.1.B.0.587 dan telah di 'release' sepenuhnya pada 16 ogos 2012 yang membolehkan pengguna menaiktaraf dari versi lama ke versi baru Android 4.0(ICS).Bagi mereka yang ingin mengemaskini atau update versi android boleh ke web sony.

Download : PC Companion

Ikuti langkah-langkah dibawah.

proses install PC Companion
Proses update phone 


*pastikan anda mengikuti langkah-langkah yang dikehendaki contohnya untuk update versi telefon,semasa hendak menyambungkan telefon kepada usb pastikan anda anda sambungkan usb dan tekan butang 'volume down' atau kunci kelantangan suara.
*Klik Install untuk langkah terakhir dan tunggu proses update telefon anda selesai.Proses update akan mengambil sedikit masa.
*untuk lihat samaada telefon anda boleh atau tidak dinaiktaraf klik : talk sonymobile.

Tips : Untuk 'capture' atau screenshots bagi android ICS 4.0 ini perlu tekan power on/off dan butang 'down' kelantangan suara serentak.Bagi android 2.3(gingerbread hanya tekan button on/off sahaja.

guide : sony w19ti


Tiada ulasan: